Autor Wiadomość
Wujek Czikit
PostWysłany: Wto 12:47, 15 Sie 2006   Temat postu:

Ale może to z czasem na mechanike TL2 przejdzie. Może druga część przygody? (o ile będzie).
Marius
PostWysłany: Wto 8:49, 15 Sie 2006   Temat postu:

Wiesz to co my tam uprawiamy to jest raczej storry telling niż granie Very Happy A co do przepaku owszem Very Happy
Wujek Czikit
PostWysłany: Nie 19:59, 13 Sie 2006   Temat postu: Poszukiwacz Prawdy [prestiż specjalny]

Poszukiwacz Prawdy to osoba naznaczona do tego zadania przez potężnego czarodzieja wybranego uprzednio przez Radę do tego powołaną. Rada Prawdy, bo tak się zwie, ma siedzibe na Theramore. Insygniem Poszukiwacza jest Miecz Prawdy - oręż niemal nieograniczonej mocy mający pomóc mu w 'szukaniu prawdy i dawaniu jej ludziom', nawet za cenę czyjegoś życia. Poszukiwacz stworzony jest właście do tego - szukania prawdy. Niepisane motto Poszukiwaczy może brzmieć "Prawda boli, lecz kłamstwo zabija".
Poszukiwacze Prawdy (na raz może być tylko jeden Poszukiwacz) zwykle walczą z tyranią, bądź niesprawiedliwymi rządami. Nierzadko angarzują się w spory prawne i polityczne. Często starają się doprowadzać do kompromisów na wojnach lub przeciwnie - wspierają swą mocą tych, których uważają za stojących po "właściwej stronie".

Wymagania:
Specjalne: Poszukiwacz może zostać naznaczony przez czarodzieja mającego do tego uprawnienia z decyzji Rady Prawdy w Theramore. Czarodziej przysięga kierować się w wyborze dobrem ogółu i ma wybrać do tgo zadania osobę rozważną, nielekkomyślną, opanowaną i dobrą.
Naznaczony może odmówić - nic nie każe mu zostać Poszukiwaczem. Poszukiwacz Prawdy może odłożyć Miecz i zrezygnować ze swej misji z dowolnej chwili - wtedy oręż musi trafić do czarodzieja i ten znów strzeże, go aż do powołania następneo kandydata. Przerwy między wyborami Poszukiwaczy trwają zwykle od 1-10 lat. Niema ograniczeń co do płci Poszukiwacza. Jeśli przyszły Poszukiwacz decyduje się na te klase a niema PD potrzebnych na awans dostaje ich tyle by awansować na pierwszy poziom klasy Poszukiwacz Prawdy.

BPA - jak wojownik
Dobre RO - wszystkie
Poziom/Zdolności specjalne
1 - Opanowanie Miecza Prawdy, Żyję by znać Prawdę
2,3,4,5,6,7,8,9,10 - brak specjalnych zdloności

Opanowanie Miecza Prawdy - Miecz Prawdy to zwyczajny miecz półtoraręczny. Osoba inna niż Poszukiwacz używa go z karą -4 jakby niemiał biegłości.
Na 1 poziomie w tej klasie prestiżowej Poszukiwacz Potrafi opanować magię Miecza na pewnym poziomie i wykożystać go:
*Miecz jest traktowany jako oręż +1
*Poszukiwacz może nim zranić tylko te istoty, które uważa za złe. Istoty, które Poszukiwacz uważa za dobre nigdy nie mogą zostać przezeń zranione poza jednym wyątkiem (patrz niżej)
*Gdy Poszukiwacz dobywa Miecza ten wywołuje w nim gniew - moc analogiczna do szału barbarzyńcy nie kńczy się jednak zmęczeniem, przestaje działać, gdy tylko Poszukiwacz wsadzi oręż do pochwy lub odłoży go. Jeżeli Poszukiwacz potrafi już inaczej wpadać w szał (np jest barbarzyńcą) może wpaść w "dwa" szały a ich efekty będą się kumulować. Na gniew Poszukiwacza nie mają wpływu atuty typu Straszliwy szał i Niszczycielski szał etc.
*Miecz jest niezniszczalny
*Poszukiwacz może zamiast zwykłego ataku zdecydować się na atakw oręż przeciwnika - wystarczy udany sporny test ataku i broń wroga zostaje zniszczona. Miecz może zniszczyć tylko broń nienaturalną, o umagicznieniu o stopniu mniejszym niż sam ma. 1 poziomowy Poszukiwacz nie zniszczy swym Mieczem oręża +2,+3,+4,+5.
Na 3 poziomie:
*Poszukiwacz może wzbudzić w sobie gniew Miecza gdy tylko ma go przy sobie, nie musi go wyjmować z pochwy.
*Miecz traktuje się jako oręż +2.
Na 5 poziomie:
*Poszukiwacz może wzbudzić w sobie gniew gdy tylko widzi swój oręż.
*Miecz traktuje się jako oręż +3 zgubę diabłów, demonów, nieumarłych, Potomków . Moc ta może być wykorzystywana też przeciwko ich poplecznikom czy wyznawcom.
*Gniew Poszukiwacza staje się potężniejszy - tylko gdy Poszukiwacz trzyma Miecz znajduje się pod działaniem Poprawionego szału, przyczym zakłada się iż posiada jeszcze atuty - Straszliwy szał i Niszczycielski szał.
Na 7 poziomie:
*Poszukiwacz może przywołać Miecz do ręki, gdy znajduje się on w zasięgu 9m od niego - akcja standardowa. Jeśli ktoś trzyma oręż to muszą oni wykonać sporne testy Rzt. W teście Poszukiwacz dodaje połowę swojego poziomu w tej klasie prestiżowej. Jeśli między Poszukiwaczem a bronią są jakieś przeszkody (ściana, Poszukiwacz jets na Planie Eterycznym a Miecz na Materialnym etc) to zdolność nie zadziała. Jeśli przeszkoda jest łatwa do pokonania (ściana papieru, siatka) Miecz może się przez nią przebić (dezycja MP).
*Oręż traktuje się jako broń +4.
*Tańczący z duchami - Poszukiwacz potrafi kożystać z mocy jego poprzedników i staje się niemal niepokonalny przez tyle rund ile ma poziomów w tej klasie + modyfikator z Rzt. Tymczasowo otrzymuje tylko PD ile mieli jego WSZYSCY poprzednicy i staje się epicki (wiąże się z tym lepsza BPA i RO i zdolność 'Żyję by znać Prawdę'), nie zyskuje jednak lepszego opanowania Miecza. Obecna pula PD poprzednich Poszukiwaczy to: 54 737.
Poziom 9:
*Oręż jest bronią +5
*Poszukiwacz może odsyłać przybyszów na ich rodzime plany jeśli wykona sporny test Rzt. Przy tym teście Poszukiwacz otrzymuje premie w wysokości swego poziomu w tej klasie prestiżowej. Wygląda to tak iż Poszukiwacz siłą woli rozdziera potral na inny plan. Przybyszmusi stać w odlgłości 18m od Poszukiwacza, ten musi go wizieć. Odesłanie to akcja standardowa prowokująca okazyjne ataki. Można jej użyć tyle razy ile ma się ptk Rzt na dzień

Biała klinga - Nikt nie wie jak tego dokonać, ale ponoć istniał niegdyś ludzki Poszukiwacz, który sprawił by klinga Miecza stała się biała. Dzięki temu mógł niszczyć i zabijać wszystko i wszystkich nawet istoty, w jego mniemaniu, dobre.
Biała klinga uzyskuje dodatkowo premię +2. Dusze zabitych przez nią złych istot są natychmiast niszczone, neutralnych znajdują się niejako w "zawieszeniu" poza wymiarami i czasem, a dobrych trafiają na jeden z Planów Pozytywnych.
W przypadku Potomków, demonów, diabłów, nieumarłych, złych bóstw i ich wyznawców Biały Miecz Prawdy jest traktowany jako ostry, migbłystalny oręż elektryczności i zguby ww istot

Żyję by znać Prawdę - Raz na dzień na poziom w tej klasie MP może, za prośbą gracza, udzielić mu niezwykłej porady w rozwiązaniu zagadki, rpoblemu lub nurtującej sytuacji - decyzja MP. Warto wiedzieć iż nie jest to efekt wieszczenia więc MP nigd nie powie "w prawym korytarzu jest pułapka" albo "księżniczta to tak naprawdę wampir który chce was zabić po balu". To PORADA a nie przewidywanie przyszłości.

Oczywiście klasa jest przepakowana i nie nadaje się do zwykłej gry. Ma EPP z +5 conajmniej, na wyższych poziomach i +10 :p [vide tańczący z duchami]. Duerthak może się już ciszyć Wink

Powered by phpBB © 2001/3 phpBB Group