Forum THERLAND - fantasy Role-Playing Game Strona Główna  
 FAQ  •  Szukaj  •  Użytkownicy  •  Grupy •  Galerie   •  Rejestracja  •  Profil  •  Zaloguj się, by sprawdzić wiadomości  •  Zaloguj
 Uldrath Zobacz następny temat
Zobacz poprzedni temat
Napisz nowy tematOdpowiedz do tematu
Autor Wiadomość
Wujek Czikit
Wielki Prorok Ghummana
Wielki Prorok Ghummana



Dołączył: 28 Lip 2005
Posty: 1999 Przeczytał: 0 tematów

Ostrzeżeń: 0/6
Skąd: Z Therlandu

PostWysłany: Śro 9:44, 12 Lip 2006 Powrót do góry

Tundrowe stwory... a do serca przytul :]


Post został pochwalony 0 razy
Zobacz profil autora
Wujek Czikit
Wielki Prorok Ghummana
Wielki Prorok Ghummana



Dołączył: 28 Lip 2005
Posty: 1999 Przeczytał: 0 tematów

Ostrzeżeń: 0/6
Skąd: Z Therlandu

PostWysłany: Śro 9:46, 12 Lip 2006 Powrót do góry

ULDRATH

Wywodzące się z północnych krańców cywilizacji, niezdarne Uldrathy to rasa masywnych, włochatych humanoidów, przypominających krzyżówkę ogra z niedźwiedziem grizzly. Mają opinie najdzikszych wojowników i najbardziej oddanych sprzymierzeńców. Uldrathy to samotnicy i pustelnicy. Żyją w odizolowanych jaskiniach wysoko w górach, zbierając się tylko na tak zwanych Wiecach mających miejsce co trzy lata. To na tych Wiecach, uldrathy spotykają swoich partnerów, z którymi parzą się aby mieć dzieci następnego roku. Młody uldrath powinien wyruszyć w świat i spełnić jakieś ważne zadanie przydzielone mu przez los. Tylko po długim poszukiwaniu przygód i przyniesieniu honoru swym przodkom, uldrath może wrócić do domu. Zagarnia wtedy kawałek tundry jako swój własny.

Osobowość: Uldrathy są ciche i gburowate. Nie poszukują ludzi do pogawędki, rzadko się odzywają, chyba, że mają coś naprawdę ważnego do powiedzenia. Jednak gdy zostaną w jakiś sposób sprowokowane szybko stają się bardzo energiczni. Uldrath czarodziej może siedzieć w karczmie bez słowa godzinami. Lecz gdy zobaczy iluzjonistę rzucającego czar, którego nigdy wcześniej nie widział, od razu zmieni się w przyjaznego, gadatliwego olbrzyma. Uldrathy uważają, że należy oszczędzać siły, kiedy tylko to możliwe.
Większość Uldrathów, spędza swe lata w tundrze i w górach, jednak młodzi często czują fascynacje i ciągoty do cywilizacji. Alkohol w szczególności jest ich przysmakiem. Nie jeden biedny właściciel tawerny przekonał się, że Uldrath, wbrew temu jak wygląda, nie potrzebuje zbyt wiele aby zacząć rozrabiać.

Wygląd: Uldrathy zazwyczaj mierzą około 2,5 metra. Ich twarze i całe ciało kojarzą się z niedźwiedziem, chociaż chodzą wyprostowane i mają Naprzeciwlegle położone kciuki. Palce Uldrathów są jednak mało zręczne i trochę serdelkowate, co powoduje, że mają oni problemy z używaniem mniejszych narzędzi, czy wykonywaniem trudniejszych zadań manualnych. Wielkie kły wyrastają z ich dolnej szczęki. “Długi Kieł”, tak Uldrathy nazywają doświadczonego osobnika, którego szanują, najczęściej ze starszyzny.

Stosunki z innymi rasami: Przez swoje skłonności do pustelnictwa i oddalone od cywilizacji miejsca zamieszkania Uldrathy nie mają zbyt dobrze rozwiniętych stosunków z innymi rasami. Nie mogą znieść, złych humanoidów o destrukcyjnych skłonnościach, takich jak na przykład orki czy gobliny. Uldrathy w szczególności nie lubią ogrów. Te dwie rasy wojują ze sobą od niepamiętnych czasów a ich przedstawiciele walczą gdy tylko jest ku temu możliwość. Uldrathy czują powinność ochrony mniejszych ras, takich jak niziołki, gnomy czy krasnoludy, uważając ich za bezbronnych i słabych. Prowadzi to do różnych nieporozumień. Szczególnie krasnoludy uważają to za obrazę i często kłócą się z uldrathami.
Wielu Uldrathów zostaje najemnikami. Przyłączają się do armii aby zwiększyć swoje umiejętności bojowe oraz aby zyskać honor. Większość z nich szuka uczciwego zatrudnienia, lecz niestety często zbyt mało wiedzą o polityce aby wybrać godnego pracodawcę.

Charakter: Uldrathy mają tendencje do bycia praworządnymi dobrymi. Uważają swój honor i honor przodków za jedną z najważniejszych rzeczy w ich życiu. Ciężko pracują na to aby terytorium przez nich zajmowane było zawsze bezpieczne. Nigdy nie odmówią pomocy zwierzętom i podróżnikom w potrzebie.

Ziemie Uldrathów: Uldrathy stanowią luźną grupę klanów zajmującą nieprzyjazne człowiekowi mroźne krainy. Nie mają oni żadnego konkretnego systemu władzy, lecz w każdej grupie jest starszy Uldrath, który jest szanowanym przedstawicielem oraz doradcą osobników żyjących na danym terytorium. Co trzy lata każdy klan wybiera nowego przedstawiciela na specjalnych Wiecach. Młody Uldrath po zakończeniu swej życiowej misji otrzymuje część ziemi od starszyzny i od tej pory musi się tą ziemią opiekować. Czasem jednak musi samemu zająć teren nawiedzany przez dzikie i złe istoty, udowadniając w ten sposób, że jest godnym opiekunem tej ziemi.

Religia: Uldrathy wyznają Wielką Matkę, świętą niedźwiedzicę reprezentującą dla nich siłę natury i ziemi. To ona stworzyła Uldrathy i nakazała im opiekę nad ich krainą i jej mieszkańcami, kolejnymi tworami Wielkiej Matki.
Jej domeny to Ziemia, Dobro, Leczenie i Ochrona.
Ulubiona broń Świętej Niedźwiedzicy to wielka maczuga.

Języki: Uldrathy mówią w swym własnym języku (uldrathcki). Wielu jednak zna języki ich wrogów takie jak giganci czy gnoli oraz języki sprzymierzeńców, krasnoludzki lub wspólny.

Poszukiwanie Przygód: Uldrathcy poszukiwacze przygód to zazwyczaj szczenięta zwiedzające świat, chcące udowodnić swą wartość i honor. Tropiciel i Druid to dwie najczęściej spotykane u Uldrathów profesje. Rzadko pokazują się większą liczbą w cywilizowanym świecie. Większość z nich podróżuje samotnie.

CECHY RASOWE ULDRATHÓW

Siła +6, Kondycja +2, Zręczność -4, Charyzma -4. Uldrathy są bardzo silne i wytrzymałe. Jednak ich niezgrabna postura i niezręczne dłonie powodują, że są dość powolne. Są ciche i skromne a przez brak wiedzy na temat cywilizacji bardzo wstydliwe.
Rozmiar Duży. Uldrathy z powodu wielkości mają 3 metrowy zasięg i dodatkową KW k8 na pierwszym poziomie. Jednak z tej samej przyczyny otrzymują karę -1 do KP oraz -4 do testów ukrywania.
Bazowa szybkość Uldratha wynosi 9 metrów.
Ekstremalnie grube futro Uldratha gwarantuje ochronę przed atakami i zimnem. Otrzymuje on premie +2 do naturalnej KP i może ignorować pogodowe efekty zimna. Grube futro jest ciężarem w czasach gorąca, dlatego wszelkie efekty pogodowego gorąca działają podwójnie na Uldratha. Działanie futra nie wpływa na obrażenia otrzymane przez Uldratha od zimna czy ognia. Jednak stłuczenia, które są wynikiem warunków pogodowych podlegają działaniu futra.
Ostre i mocne pazury Uldrathów powodują, że w walce wręcz Uldrath zadaje 1k6 zwykłych obrażeń, nie stłuczeń. Uldrath atakujący pazurami wciąż jest traktowany jako nieuzbrojony atakujący i powoduje okazyjne ataki, chyba, że posiada atut Poprawiony Atak bez Broni.
Uldrathy to eksperci jeżeli chodzi o przetrwanie w dziczy w swej ojczyźnie. Otrzymują +4 do wszystkich testów Przetrwania w Dziczy mających miejsce na zimnym, śnieżnym terenie.
Języki Automatyczne: Uldrathcki i wspólny; Języki Premiowe: Krasnoludzki, Niziołczy, Giganci, Gobliński, Orczy, Ziemny, Leśny, Gnolli
Ulubiona Klasa: Tropiciel
Efektywny Poziom: +2

z podręcznika: Mercenaries, tłumaczenie: Greebo


Post został pochwalony 0 razy
Zobacz profil autora
Greebo
Ghummowy Akolita
Ghummowy Akolita



Dołączył: 07 Lut 2006
Posty: 138 Przeczytał: 0 tematów

Ostrzeżeń: 0/6
Skąd: ZIELONA GÓRA

PostWysłany: Wto 19:48, 18 Lip 2006 Powrót do góry

Uldrathy są boskie Smile Takie fajne misie... Tak samo jak w przypadku Aradanów, też używam ich w swoim autroskim settingu. Drużyna która ma w swych szeregach takiego giganta jest naprawde imponująca Wink


Post został pochwalony 0 razy
Zobacz profil autora
Wyświetl posty z ostatnich:      
Napisz nowy tematOdpowiedz do tematu


 Skocz do:   



Zobacz następny temat
Zobacz poprzedni temat
Możesz pisać nowe tematy
Możesz odpowiadać w tematach
Nie możesz zmieniać swoich postów
Nie możesz usuwać swoich postów
Nie możesz głosować w ankietach


fora.pl - załóż własne forum dyskusyjne za darmo
Powered by phpBB © 2001/3 phpBB Group :: FI Theme :: Wszystkie czasy w strefie EET (Europa)