Forum THERLAND - fantasy Role-Playing Game Strona Główna  
 FAQ  •  Szukaj  •  Użytkownicy  •  Grupy •  Galerie   •  Rejestracja  •  Profil  •  Zaloguj się, by sprawdzić wiadomości  •  Zaloguj
 8 szkół, 8 klas postaci... Zobacz następny temat
Zobacz poprzedni temat
Napisz nowy tematOdpowiedz do tematu
Autor Wiadomość
Marius
Ghummiś
Ghummiś



Dołączył: 28 Paź 2005
Posty: 1995 Przeczytał: 0 tematów

Ostrzeżeń: 1/6
Skąd: Gorzów>>Janice>>God's Land ;)

PostWysłany: Czw 14:07, 30 Lis 2006 Powrót do góry

Jak każdy (średnio) wprawiony gracz DnD potrafię wyrecytować 8 szkół magii składających sięna wszystkie czary.

Dla przypomnienia:
-Iluzja,
-Nekromancja,
-Wywołanie,
-Wieszczenie,
-Przyzwanie,
-Zaklinanie,
-Transmutacja,
-szkoła uniewersalna...

Ostatnio zaczęłem interesować się wieszczeniem - potężne lecz często nie doceniana szkoła. Może tak pomieszaćszyki średnio doświadczonemu MP że... eh Smile. Nie ma to jak trochędobrej iluzji - Zasłona, cieniste wywołania itp.
Jakie są wasze ulubione czary/szkoły magii?


Post został pochwalony 0 razy
Zobacz profil autora
Cebi
Ghummowy Akolita
Ghummowy Akolita



Dołączył: 08 Cze 2006
Posty: 107 Przeczytał: 0 tematów

Ostrzeżeń: 0/6

PostWysłany: Czw 15:52, 30 Lis 2006 Powrót do góry

Nekromancja i zaklinanie
( wole psionuff )


Post został pochwalony 0 razy
Zobacz profil autora
Arkanus
Inkwizytor Ghummana
Inkwizytor Ghummana



Dołączył: 25 Sie 2006
Posty: 874 Przeczytał: 0 tematów

Ostrzeżeń: 3/6

PostWysłany: Czw 16:13, 30 Lis 2006 Powrót do góry

W sumie to nigdy się nad tym nie zastanawiałem, niewiem, która jest moją ulubioną ale wiem które są najpytężniejsze, mianowicie: Transumtacja(to jest najpotężniejsza) i chyba wywołanie.


Post został pochwalony 0 razy
Zobacz profil autora
Erwill
Święty Padawan Ghummana- inkwizytor
Święty Padawan Ghummana- inkwizytor



Dołączył: 24 Lis 2005
Posty: 2221 Przeczytał: 0 tematów

Ostrzeżeń: 1/6
Skąd: Gorzów>>Staszica>>Yeah!

PostWysłany: Czw 18:59, 30 Lis 2006 Powrót do góry

a ja powiem tak

KOGN KOGN MPOĆ MPOĆ !

WYWOŁYWANIE ROX ! Very Happy

chociaz iluzja też jest bardzo ciekawa,
Marius, pamietasz akcje na wulkanie?! Wink


Post został pochwalony 0 razy
Zobacz profil autora
Arkanus
Inkwizytor Ghummana
Inkwizytor Ghummana



Dołączył: 25 Sie 2006
Posty: 874 Przeczytał: 0 tematów

Ostrzeżeń: 3/6

PostWysłany: Czw 19:57, 30 Lis 2006 Powrót do góry

Ja też, sami widzicie, że magia jest potężna, iluzja zwodzi, a wywołanie nie zawodzi...


Post został pochwalony 0 razy
Zobacz profil autora
Cebi
Ghummowy Akolita
Ghummowy Akolita



Dołączył: 08 Cze 2006
Posty: 107 Przeczytał: 0 tematów

Ostrzeżeń: 0/6

PostWysłany: Pią 19:56, 01 Gru 2006 Powrót do góry

Ja tam nie znoszewywoływania odkąd 3 razy z rzędu drużynowy zaklinacz źle wycelował Fireballem =//


Post został pochwalony 0 razy
Zobacz profil autora
Wujek Czikit
Wielki Prorok Ghummana
Wielki Prorok Ghummana



Dołączył: 28 Lip 2005
Posty: 1999 Przeczytał: 0 tematów

Ostrzeżeń: 0/6
Skąd: Z Therlandu

PostWysłany: Pią 21:22, 01 Gru 2006 Powrót do góry

Hm... nigdy nie byłem entuzjastą czarodziejów, jednak iluzjonista zaiste wymiata. Za najgorszego uważam przywoływacza. Teoretycznie jest ciekawy i skuteczny, jednak dodatkowe potworki NIC mu nie dają jeśli nie dopakuje się odpowiednimi atutami z dodatkowych książeczek. A szkoda...


Post został pochwalony 0 razy
Zobacz profil autora
Arkanus
Inkwizytor Ghummana
Inkwizytor Ghummana



Dołączył: 25 Sie 2006
Posty: 874 Przeczytał: 0 tematów

Ostrzeżeń: 3/6

PostWysłany: Pią 21:48, 01 Gru 2006 Powrót do góry

Ja tam nie powiem, że przyzywanie to tylko potworki, a słowa mocy??
Tak czy inaczej, nie ma słabej szkoły magii, wszystkie są dobre, nie licząc Transmutacjii, która wymiata.


Post został pochwalony 0 razy
Zobacz profil autora
Marius
Ghummiś
Ghummiś



Dołączył: 28 Paź 2005
Posty: 1995 Przeczytał: 0 tematów

Ostrzeżeń: 1/6
Skąd: Gorzów>>Janice>>God's Land ;)

PostWysłany: Sob 10:52, 02 Gru 2006 Powrót do góry

Zapomniał wspomnieć o Odpychaniu ]:->
Też potężna szkoła.

Co do przywołania - nie polecam brać jako zakazanej. Wszystkie chmury są niezwykle przydatne, słowa mocy - na początku skuteczne, na wyższych lev. przykre rozczarowanie, planarne wiązania - duży plus, szkoa tylko że nie można wzmocnić :/, no i of coz jeden z najsilniejszych czarów Brama :]

Co do wywołania - hmm Very Happy, nigdy specjalnie się tym nie podniecałem. Przyda się zapewne łańcuch ewentualności, ewentualność, czy dla lubiących hardcore łańcuchowa błyskawica. Co da czarów ofensywnych, polecam brać tylko te 3 poziomowe (błyskawica, k.ognista) ew. dopalać metamagią. Każdy czarodziej wie, że po zatrzymaniu czasu świat staje się piękniejszy. Jeśli jest się iluzjonistą sprawe załatwiają na cieniste wywołania. Rój meteorów - na 9 poziomie można dostać znacznie lepsze czary, polecam zastąpić ohydnym usuchaniem, łańcuchową błyskawicą.

Co do iluzji: szkoda że duża część tych czarów to tylko wzmocnione ich pierwowzory. Nie trzeba chyba mówić o zasługach niewidzialności i ulepszonej niewidzalności. Lustrzany obraz - podstawa cza/woj, cieniste wywołania - możemy zaoszczędzić na komórkach, a gdy mamy odpowiednie zogniskowania, żadko wróg przejży naturę czaru, cieniste przywołania - niestety, przywałania potworów są średnie same w sobie, a cieniste przywołania, poprostu są słabe. Zasłona - Very Happy, mój ulubiony czar iluzji, ekran - przydatna zabawka. Co do zjawiska - nie opłaca się. Działanie podobne jak przy wyciu banshee, tylko 2 rzuty obronne wykluczają z użycia...

Co do transmutacji: Very Happy
To właściwie wszystko co mam do powiedzenia. Najpotężniejsza ze szkół. Wielką zaletą tej skzoły jest to, iż na każdym poziomie ma przydatne zaklęcie.


Post został pochwalony 0 razy
Zobacz profil autora
Arkanus
Inkwizytor Ghummana
Inkwizytor Ghummana



Dołączył: 25 Sie 2006
Posty: 874 Przeczytał: 0 tematów

Ostrzeżeń: 3/6

PostWysłany: Pon 16:31, 04 Gru 2006 Powrót do góry

Tak, ogółem magia jest wszędzie, jest potężna i gdyby nie ona, to nawet wojpownicy cięko by piszczeli bez swoich migłybystalnych Wielkich ostrych, tańczących mieczy zguby Nieumarłych +6.
Jednym słowem, czym by był siat dnd, bez magii.


Post został pochwalony 0 razy
Zobacz profil autora
Marius
Ghummiś
Ghummiś



Dołączył: 28 Paź 2005
Posty: 1995 Przeczytał: 0 tematów

Ostrzeżeń: 1/6
Skąd: Gorzów>>Janice>>God's Land ;)

PostWysłany: Nie 11:26, 10 Gru 2006 Powrót do góry

Masz racje.
Jednak w settingach low - magic bohaterowie muszą sobie radzić bez 2 ton magicznego żelastwa, a czasem nawet zwalczać innych magów.


Post został pochwalony 0 razy
Zobacz profil autora
Arkanus
Inkwizytor Ghummana
Inkwizytor Ghummana



Dołączył: 25 Sie 2006
Posty: 874 Przeczytał: 0 tematów

Ostrzeżeń: 3/6

PostWysłany: Pią 10:42, 22 Gru 2006 Powrót do góry

Magia ogółem jest baardzo przyatna i potężna, dzięki magii można rowziązać praktycznie każdy problem:
-zniszczyć wroga(Ohydne usychanie, promień dezintegracji, Wycie banhe)
-podróżować w bardzo szybkim tepie(Teleportacja, bezbłędna tele., Brama)
-można ławtwo przekonać Bn(zauroczenie osoby)
-można praktycznie wszystko(Cud/życznie)
Jednym słowem magia jest cholernie przdydatna, a czarodziej w drużynie bardzo potrzebny, albo zalkinacz.
Czarodziej niestety musi poświęcać dużo czasu n naukę, co niekiedy spowalnia tok kampani.


Post został pochwalony 0 razy
Zobacz profil autora
Marius
Ghummiś
Ghummiś



Dołączył: 28 Paź 2005
Posty: 1995 Przeczytał: 0 tematów

Ostrzeżeń: 1/6
Skąd: Gorzów>>Janice>>God's Land ;)

PostWysłany: Sob 11:17, 23 Gru 2006 Powrót do góry

Cytat:
Czarodziej niestety musi poświęcać dużo czasu n naukę, co niekiedy spowalnia tok kampani.


Niestety...
Zawsze gdy chcę zagrać czarodziejem, im bardziej wczytuję się w jego opis, tym bardziej czuję że jest to klasa przedstawiona raczej dla BN'a niż gracza!!

Większość atutów tworzenia przedmiotów, czy zwykłe zapisywanie czarów ze zwojów wymaga OGROMNĄ ilość czasu. Nie oszukujmy się - np. 8 dni na zapisanie 7 poziomowego czaru, potrafi rozbić całą sesje - a niekiedy przygodę..

Moim zdaniem, zapisywanie czaru, możnaby rozbić na dwa sposoby:
-bez pośpiechu - postać poświęca godzinę dziennie na przepisanie czaru. Trwa to dzień + dzień na poziom czaru.
-pośpiesznie - postać w pośpiechu przepisuje czar. Musi poświęcić godzinę na poziom czaru + 1 godzinę, minimalnie 8 godzin.


Post został pochwalony 0 razy
Zobacz profil autora
Arkanus
Inkwizytor Ghummana
Inkwizytor Ghummana



Dołączył: 25 Sie 2006
Posty: 874 Przeczytał: 0 tematów

Ostrzeżeń: 3/6

PostWysłany: Sob 17:54, 23 Gru 2006 Powrót do góry

Zawsze można wziąć Zaklinacza, który nie jest wcale taki zły, w końcu każda klasa w podręczniiku gracza jest zrównoważona.
Zaklinacz ma tylko 1 wadę, zna mało tych zaklęć, co poem go ogranicza, gd jes dużo fajnch zaklęć, a jest ich dużo...


Post został pochwalony 0 razy
Zobacz profil autora
Marius
Ghummiś
Ghummiś



Dołączył: 28 Paź 2005
Posty: 1995 Przeczytał: 0 tematów

Ostrzeżeń: 1/6
Skąd: Gorzów>>Janice>>God's Land ;)

PostWysłany: Sob 18:07, 23 Gru 2006 Powrót do góry

Zawsze można użyć atutu dodatkowy czar - tylko że trzeba wziąść całkiem sporo tych atutów..


Post został pochwalony 0 razy
Zobacz profil autora
Wyświetl posty z ostatnich:      
Napisz nowy tematOdpowiedz do tematu


 Skocz do:   



Zobacz następny temat
Zobacz poprzedni temat
Możesz pisać nowe tematy
Możesz odpowiadać w tematach
Nie możesz zmieniać swoich postów
Nie możesz usuwać swoich postów
Nie możesz głosować w ankietach


fora.pl - załóż własne forum dyskusyjne za darmo
Powered by phpBB © 2001/3 phpBB Group :: FI Theme :: Wszystkie czasy w strefie EET (Europa)